اخبار

مفتول سیاه و کاربردهای آن

کلاف سیاه مسوار 12 1

مفتول سیاه چیست؟

در این مطلب به بررسی موضوع مفتول سیاه و کاربردهای آن می پردازیم تا اطلاعات شما عزیزان در رابطه با این نوع مفتول بالا برود. ابتدا باید بدانیم که مفتول ها انواع مختلفی دارند که هرکدام با توجه به ویژگی ها و شاخصه های خودشان در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله مفتول هایی که در صنعت کاربرد زیادی دارند می توانیم به مفتول گالوانیزه و مفتول سیاه اشاره کنیم. ما در این مطلب می خواهیم به بررسی و بیان ویژگی ها و کاربردهای مفتول سیاه بپردازیم.

 

 

کلاف سیاه مسوار 10 400x400 1

ویژگی های مفتول سیاه

مفتول سیاه در دمای بسیار بالا تولید می شود و با حفظ ویژگی های شیمیایی برای صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع مفتول نرم و انعطاف پذیر است و قابلیت تغییر شکل را دارد که همین امر باعث شده کار با آن آسان تر باشد و دامنه ی بیشتری از کارها را در بر بگیرد، بنابراین طرفداران و مصرف کنندگان زیادی هم دارد. مفتول های سیاه در اندازه و قطرهای مختلفی تولید می شوند که هرکدام از اندازه های آن برای کار خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به کاربردهای انواع آنها می پردازیم.

 

black wire rod

 

کاربرد مفتول سیاه

همانطور که در بالا گفته شد مفتول سیاه در اندازه های مختلف تولید می شوند و هرکدام از آن ها استفاده ی خاصی دارند. به طور کلی این مفتول در کارهای مختلفی مانند آرماتوربندری، قالب بندی، بسته بندی کشاورزی، عایق بندی، نجاری و … کاربرد دارند. با توجه به نوع کار و توانایی و قدرتی که مفتول لازم دارد، قطر و اندازه ی مفتول نیز متغیر می باشد. در رابطه با وزن بسته بندی های آن هم همینطور است و با توجه به اندازه و قطر، وزن هر بسته از مفتول سیاه تغییر می کند.

 

در رابطه با بسته بندی این نوع از مفتول نیز باید بگوییم که مفتول های سیاه را مانند سیم خاردار به صورت کلافی بسته بندی می کنند. دلیل انتخاب این نوع بسته بندی، سهولت در جابجایی و استفاده می باشد. در بسته بندی کلافی، رشته های مفتول به صورت کلافی پیچیده می شوند تا در هنگام بارگیری و جابجایی، این کار به آسانی صورت بگیرد. همچنین برای استفاده نیز با باز کردن کلاف به سادگی و با کمترین نیرو می توان از محصول استفاده کرد. همچنین برای تولید توری حصاری و توری گابیون نیز می توانید از این محصول استفاده کنید .

 

کلاف سیاه مسوار 1 400x400 1

شرکت فولکا و تولیدات مفتول سیاه

 

شرکت فولکا به عنوان یکی از بزرگ ترین و معتبرترین برندها در صنایع نورد و فولاد ، مفتول سیاه را به عنوان یکی از محصولات خود تولید کرده و به فروش می رساند. مفتول های تولید شده توسط فولکا در سایزهای مختلفی تولید می شود و کیفیت منحصر به فردی دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها