سیم آرماتور بندی

ارسال به سراسر کشور

ارائه فاکتور رسمی

فروش حضوری

ارتباط با کارشناسان فروش

تاریخ بروزرسانی 9ام فروردین 1403

نام محصولضخامتنوعبسته بندیمحل بارگیریقیمت روزوزن ( کیلوگرم )ثبت سفارش
مفتول 1.2 سیاه آنیل | آرماتوربندی صادراتی1.2فابریک20 کیلوییکارخانه تهرانریال355.000
ثبت
مفتول 1.5 سیاه آنیل | آرماتوربندی1.5فابریک15 کیلوییکارخانه تهرانریال315.000
ثبت
مفتول 1.5 سیاه آنیل | آرماتوربندی1.5فابریکفله ایکارخانه تهرانریال310.000
ثبت
مفتول 1.5 سیاه آنیل | آرماتوربندی1.5کنارهفله ایکارخانه تهرانریال310.000
ثبت
مفتول 1.5 سیاه آنیل | مناسب کشش1.5فابریک100 کیلوییکارخانه تهرانریال325.000
ثبت
مفتول 2.5 سیاه آنیل | قالب بندی2.5فابریک15 کیلوییکارخانه تهرانریال315.000
ثبت
مفتول 2.5 سیاه آنیل | قالب بندی2.5فابریک20 کیلوییکارخانه تهرانریال310.000
ثبت
مفتول 3.0 سیاه آنیل | بسته بندی3.0فابریک30 کیلوییکارخانه تهرانریال330.000
ثبت
مفتول 4.0 سیاه آنیل | عدل بندی4.0فابریک30 کیلوییکارخانه تهرانریال330.000
ثبت

انواع سیم آرماتوربندی

در این مطلب میخواهیم درمورد سیم آرماتوربندی و ویژگی های آن بگوییم و با کاربردهای آن بیشتر آشنا شویم؛ لطفا تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

آرماتور بندی اصطلاحی آشنا در صنعت ساختمان سازی است که در اولین قدم ها برای بنا کردن یک سازه به آن احتیاج پیدا میکنید پس به هیچ عنوان نمی توان اهمیت آن را نادیده گرفت.

اگرچه در حال حاضر برای ساختمان سازی میتوان از مصالح به روزتر و پیشرفته تر استفاده کرد که کار با آن ها ساده تر پیش می رود اما هنوز هم بتن و فولاد به عنوان دو عنصر مقاوم در ساختمان سازی به کار می روند.

فولاد و بتن اگر کنار یکدیگر قرار بگیرند یک ترکیب مقاوم و پایا به نام بتن آرمه را پدید می آورد که خواص هردو عنصر در آن وجود دارد و بتن به خوبی با فولاد مسلح میشود.
بتن اگرچه در برابر فشار مقاومت بالایی دارد اما مقاومت آن در برابر کشش و نیروهای جانبی چندان بالا نیست و استحکام ندارد اما اگر بتن را به کمک میلگرد ها و خاموت ها مسلح کرد، بسیار مستحکم میشود. وظیفه ی سیم آرماتوربندی نگهداشتن میلگردها درون بتن با همان آرایش خاص است؛ سیم آرماتور بندی میلگردها را درون بتن نگه میدارد تا به خوبی تثبیت شوند.

به دلیل پایداری و مقاومت بسیار بالای بتن آرمه هنوز هم در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار میگیرد.

البته باید گفت که سیم آرماتور بندی تنها برای عملیات آرماتور بندی مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه برای ساخت انواع قفسه، الکترود، قالب سازی و پانل نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

آرماتوربندی

حال برای اینکه بدانید این سیم مفتول از چه جنسی است؟ چه ویژگی هایی دارد و کاربردهای آن در صنعت چیست باید ادامه ی مطلب را مطالعه فرمایید.

سیم آرماتوربندی چیست؟

سیم آرماتوربندی از جنس فولاد نرم یا مفتول گالوانیزه نشده است که کاربردهای بسیاری در صنعت دارد.

سیم آرماتوربندی

در واقع سیم آرماتوربندی طی فرآیند آنیل شدن یا پخته شدن،در دمای بین ۷۵۰ تا ۹۰۰ درجه سانتیگراد حرارت دیده و در شرایط خلاء در کوره مخصوص تا زمانیکه خصوصیات شیمیایی خود را از دست ندهد پخته و تولید می شود. از لحاظ فیزیکی و مکانیکی دچار تغییراتی میشود که باعث نرم و انعطاف پذیرتر شدن آن میشوند؛ که آن را نسبت به مفتول سختی که در صنعت استفاده میشود انعطاف پذیرتر می کند.

سیم آرماتوربندی از قطر 1.2 تا 5 میلی متر تولید میشود؛ قطر و ضخامت این سیم ها تعیین کننده ی نوع کاربرد آن هاست و به دلیل تنوع در قطر و ضخامت، بر اساس کاربردشان نام گذاری میشوند.

سیم آرماتور بندی در دو نوع فابریک و تسمه ای تولید و عرضه میشوند؛ هر دو نوع این سیم ها دارای خواص، کاربرد و کیفیت متفاوت هستند.

برای ساخت مفتول های از نوع فابریک میلگردهای با قطر 6.5 را به کمک دستگاه های کشش، تحت کشش قرار می دهند تا قطر آن ها کم و کمتر شود و قطر آن ها به اندازه 4.5 برسد.

در مرحله بعد ساخت این مفتول ها مجددا میلگردهای با قطر 4.5 آنقدر تحت کشش قرار میگیرند که قطر آن ها به 1.5 برسد.

مفتول های تسمه ای، برخلاف مفتول های فابریک از ضایعات و ورقه های آهنی ساخته میشوند و برای تبدیل کردن آن ها به سیم آرماتوربندی از روش های نورد و کشش استفاده میشود.

اگر مقاومت سیم های تسمه ای در مقایسه با سیم های فابریک کمتر باشد چندان دور از انتظار نیست زیرا آن ها را از ضایعات تولید می کنند.
البته ناگفته نماند قیمت سیم های تسمه ای کمتر از نوع فابریک است.

ویژگی های سیم آرماتوربندی

سیم مخصوص آرماتوربندی با اینکه بسیار انعطاف پذیر است اما دچار پیچ خوردگی و شکستگی نمیشود و مقاومت پیچشی بالایی دارد به همین خاطر است که پیچاندن آن دور میلگردها کار بسیار آسانی است.

یکی از ویژگی های سیم آرماتوربندی این است میتواند میلگردها را درون بتن متصل نگه دارد به طوری که هیچ لغزشی نداشته باشند و براساس نقشه ی طرح شده ثابت بمانند.

به کمک یک انبردست میتوان سیم را به دور میلگرد به اندازه دلخواه بپیچانید.

سیم آرماتوربندی علاوه بر انعطاف بالا، به دلیل مقاومتی که در برابر خوردگی و زنگ زدگی از خود نشان می دهد دوام بالایی نیز دارد.

سیم آرماتور بندی

انواع گره سیم آرماتوربندی

آرماتوربند برای مهار میلگردها میتواند سیم ها را به 4 روش گره بزند که هر کدام از آن ها مصارف مختص خود را دارند.

  • گره پشت گردنی

به جهت اتصال و استحکام محکم تر ستون ها و تیرهای عمودی از این روش گره زنی سیم های آرماتوربندی استفاده میشود.

  • گره ساده یا لغزان

 این روش گره زنی که سخت نیست و به سادگی و بدون پیچیدگی انجام میشود، برای سطوح افقی مثل سقف و فنداسیون کاربرد دارد و برای گره زدن و شکل دادن یک صفحه ی بتنی روی میلگردهای افقی و عمودی که نسبت به یکدیگر زاویه قائمه دارند مناسب است.

  • گره مفتول صلیبی

این نوع گره برای میلگردهایی که قطر زیادی دارند و نیاز است به خوبی مهار شوند، همچنین برای میلگردهایی که نقاط اتصال محدود دارد مناسب است. گره زدن به روش صلیبی به خوبی میلگردها را تثبیت می کند و استحکام آن ها را بالا می برد.

  • گره مفتول اصطکاکی

گره زدن به این روش از هرگونه لغزش و انحراف میلگردها جلوگیری می کند، این نوع گره برای دیوارهای بتنی و ایجاد صفحات عمودی برای اتصال میلگردها و ایجاد شبکه بسیار کاربردی است.

روش بستن میلگردها در گره ها

تنها دو روش برای بستن میلگردها در گره ها وجود دارد، روش ضربدری و روش کراواتی.

روش ضربدری

بسیار ساده است، تنها باید میلگردها را روی یکدیگر قرار داده و سیم را از زیر و روی میلگردها به شکل ضربدر رد کنید و به کمک یک انبردست سیم ها را به یکدیگر گره بزنید و محکم کنید و گره ایجاد شده را به طرف داخل خم کنید.

در روش کراواتی

نیز میلگردها را کنار هم قرار می دهند و سیم را از زیر رد کرده و از کنار میلگرد بالایی عبور می دهند و پس از پایان کار به خوبی آن ها را با انبردست محکم می کنند.

سیم آرماتوربندی

نکات مهم قبل از تهیه سیم آرماتوربندی

قبل از خرید هر محصولی بهتر است با کارشناسان همان حوزه مشورت کنید، زیرا این افراد میتوانند بهترین گزینه برای خرید را به شما پیشنهاد دهند.
برای خرید سیم آرماتور بندی بهتر است ویژگی های آن ها را بشناسید؛ سیم آرماتوربندی خوب نوعی است که وقتی به دور میلگردهای فولادی پیچیده میشود علاوه بر انعطاف پذیری و نرمی مناسب، مقاومت کششی بالایی داشته باشد.

این ویژگی به آرماتوربند اجازه می دهد که سیم را با حداکثر کشش دور میلگردها بپیچد و گره بزند؛ اگر غیر از این باشد و گره زنی به خوبی انجام نشود ممکن است میلگردها دچار لغزش شوند و از جای اصلی خود منحرف شوند.

همانطور که میدانید هدف از استفاده از سیم آرماتور بندی برای تثبیت میلگردها درون بتن است.
نکته ی مهم دیگری که باید هنگام تهیه سیم آرماتوربندی در نظر داشته باشید این است که این سیم ها باید از متریال با کیفیت و مرغوب ساخته شده باشند و عملیات پختن یا آنیل کاری به طور صحیح روی آن ها انجام گرفته باشد، در غیر اینصورت استفاده از آن ها ارزش چندانی ندارد و هدف اصلی که تثبیت و بالا بردن مقاومت میلگردهاست حاصل نمی شود.

کاربرد سیم آرماتوربندی

مهم ترین کاربردی که سیم آرماتوربندی دارد مهار آرماتورها و ایجاد اتصال محکم بین دو میلگرد برای حفظ ساختار یکپارچه آن ها و حفظ استحکام بنا است؛ اما این نوع سیم ها تنها در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار نمیگیرد و در صنایعی دیگری نیز مثل کشاورزی نیز کاربرد دارد.

در کشاورزی برای مرتبط ساختن ادوات در هنگام فعالیت از این نوع سیم استفاده میشود.
به مهم ترین کاربردهای سیم آرماتوربندی اشاره شد و حالا همه ی ما میدانیم این نوع سیم در صنعت ساختمان سازی و کشاورزی چقدر مفید و کاربردی است اما نمی توان کاربرد این نوع سیم را در مجسمه سازی، بسته بندی محصولات، پل سازی و سد سازی نادیده گرفت.

همچنین از این سیم در کشتی سازی و خودرو سازی و همچنین ساخت الکترود، مش، پیچ، انواع قفسه، میخ، پرچ، توری و قالب بندی نیز استفاده میشود.

از سیم آرماتوربندی استفاده های دیگری نیز میشود، از این سیم برای ساخت قفس پرندگان و حیوانات، بستن محل اتصالات اسکلت و مسلح کردن آن ها و برای ساخت مبلمان و تزیینات منزل نیز استفاده می شود.
اگر به خاطر داشته باشید گفتیم که سیم آرماتوربندی در انواع ضخامت ها و قطرهای مختلف تولید میشود که هر کدام از آن ها کاربردهای متفاوتی دارند؛ در ادامه با سیم های با ضخامت مختلف و کاربردهای آن ها آشنا خواهیم شد.

سیم هایی که ضخامت آن ها 1.5 میلی متر است مناسب ترین گزینه برای آرماتوربندی هستند و معمولا در کلاف های 30 کیلوگرمی بسته بندی و عرضه میشوند تا در اختیار خریداران قرار بگیرند. این سیم ها بسیار پرفروش و کاربردی نیز هستند.

مفتول سیاه یا همان سیم آرماتور اگر دارای ضخامت 2.5 میلی متر باشد در قالب بندی میتواند مورد استفاده قرار گیرد.
مفتول های سیاه با ضخامت 3 میلی متر نیز مناسب ترین گزینه برای استفاده در صنعت نجاری و کار با چوب هستند.
ضخیم ترین سیم آرماتوربندی که 4 میلی متری است اغلب برای بسته بندی به کار برده میشود.

قیمت سیم آرماتوربندی

سیاه 2 1024x1024 1 1

سیم هایی که برای آرماتوربندی مورد استفاده قرار میگیرند هم به شکل کلاف و هم به صورت کیلویی به فروش می رسند و قیمت آن ها مثل همه ی محصولات فلزی تحت تاثیر عوامل مختلفی مثل نوع وایرود، برند، کارخانه و تولید کننده، قیمت میلگرد در بازار، میزان نرمی سیم آرماتوربندی و مهم تر از همه نوسانات ارز است.

با توجه به عوامل متعددی که روی قیمت سیم آرماتوربندی تاثیر میگذارند، نمی توان قیمت مشخصی را برای آن ها تعیین کرد اما میتوان عوامل تاثیرگذار روی قیمت این نوع سیم ها را شناخت.
برای مثال قبل از خرید سیم آرماتوربندی باید قیمت میلگرد در بازار را استعلام گرفت زیرا قیمت میلگرد فاکتور مهمی در تعیین قیمت مفتول سیاه است.

همانطور که گفتیم هرچقدر برند و کشور تولید کننده این نوع سیم ها شناخته شده تر باشند، روی قیمت سیم های آرماتوربندی تاثیر میگذارد.
نوع سیم مفتول بسته به اینکه از نوع فابریک یا تسمه ای است نیز میتواند در قیمت نهایی سیم آرماتوربندی تاثیر بگذارد.
سیم آرماتوربندی در دو نوع نرم و خیلی نرم به بازار عرضه میشود و خریدار میتواند بر اساس نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کند؛ به خاطر داشته باشید میزان نرمی سیم آرماتوربندی در قیمت آن موثر است.

سیم آرماتوربندی ارزان

همانطور که گفتیم سیم آرماتوربندی در دو نوع فابریک و تسمه ای تولید میشوند و در مورد هر کدام از آن ها توضیحات لازم را ارائه کردیم و تنها به جهت یادآوری باید اشاره کنیم که سیم آرماتوربندی نوع تسمه ای که از ورق های فلزی و ضایعات ساخته میشوند قیمت مناسب تری دارند و ارزان تر هستند.

نوع فابریک نیز به دلیل فرآیندهای طولانی کشش و نازک سازی آن ها و استفاده از متریال باکیفیت قیمت بالاتری دارند.

خرید سیم آرماتوربندی

در این مطلب سعی کردیم همه ی اطلاعات لازم را در مورد سیم آرماتوربندی در اختیارتان قرار دهیم؛ در پایان میخواهیم به شما بگوییم اگر قصد خرید سیم آرماتوربندی در انواع مختلف را دارید و میخواهید آن ها را با قیمت مناسب خریداری کنید ما به شما مجموعه فولکا را پیشنهاد می دهیم؛ این مجموعه انواع سیم آرماتوربندی و انواع مفتول ماند مسوار، مفتول سیاه و ... را با کیفیت بالا و قیمت مناسب تولید کرده و در اختیار خریداران محترم قرار می دهد.

سیم های آرماتوربندی هم به صورت کلاف و هم کیلویی قابل خریداری هستند و خریدار میتواند بر اساس نیاز خود میتواند به هر دو صورت آن ها را از مجموعه فولکا خریداری کند.
صنایع مفتولی کیانی با پیشینه ای از سال ۱۳۴۵ در راستای بازرگانی و تولید انواع فنر و فروش مفتول های صنعتی در خیابان پامنار تهران تاسیس گردید  و در سال ۱۳۷۵ در راستای حمایت از تولیدات داخلی نمایندگی کارخانه های داخلی را دریافت نمود و سپس برای ارایه خدمات بهتر در کمترین زمان ممکن به شما مشتریان عزیز در شهرک صنعتی شمس آباد کارخانه ای در صنایع کشش مفتول راه اندازی کرد و همچنین در سال ۹۷ شروع فعالیت خود را با نام تجاری فولکا آغاز نمود.

شرکت فولکا به جهت اعتمادسازی بیشتر مشتریان در قبال خرید از این شرکت ، کلیه سفارشات را از لحظه تولید تا بارگیری ، حمل و نقل و ارسال به مقصد مورد نظر مشتری ، توسط کارشناسان مجرب خود ، زیر نظر داشته و در هر مرحله بررسی می کند که محصولات طبق درخواست مشتری تولید و ارسال شوند تا با بهترین کیفیت تحویل مشتری گردد.

گفتیم مفتول های شاخه ای که نوعی از مفتول های مسوار هستند که برای تولید آن ها نیاز به دستگاهی برای تاب گیری است و به صورت شاخه ای بسته بندی میشوند قیمت مفتول مسوار شاخه ای بر اساس وزنشان تعیین میشود.

سوالات متداول

سیم آرماتوربندی از قطر ۱.۲ تا ۵ میلی متر تولید میشود؛ قطر و ضخامت این سیم ها تعیین کننده ی نوع کاربرد آن هاست و به دلیل تنوع در قطر و ضخامت، بر اساس کاربردشان نام گذاری میشوند.

  • گره پشت گردنی
  • گره ساده یا لغزان
  • گره مفتول صلیبی
  • گره مفتول اصطکاکی
0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضایی

سلام
سیم آرماتوربندی رولی هست یا متری ؟

ادمین

با سلام
ما سیم آرماتوربندی رو به صورت کلاف یا شاخه شده به اندازه دلخواه تولید می کنیم.