اخبار

برنامه چین برای کاهش تولید فولاد در سال ۲۰۲۲

china steel 1

قیمت سنگ آهن در روز سه شنبه پس از آنکه سخنگوی برنامه ریز دولتی چین گفت این کشور به کاهش تولید فولاد خود در سال جاری ادامه خواهد داد، کاهش یافت. دولت چین در بیانیه‌ ای اعلام کرد که مرکز تولید فولاد تانگشان به نگرانی‌ ها در مورد چشم‌ انداز تقاضا برای مواد خام کلیدی فولاد سازی، دور دیگری از قرنطینه کووید-۱۹ را در چهار منطقه برای حداقل سه روز از روز سه‌ شنبه اجرا می کند.

 

بر اساس گزارش فست مارکت، جریمه ۶۲ درصدی آهن وارداتی به شمال چین در معاملات صبحگاهی به قیمت ۱۴۹.۵۵ دلار در هر تن تغییر کرد که ۲.۲۷ درصد نسبت به بسته شدن روز دوشنبه کاهش را نشان می دهد.

 

پر معامله ترین قرارداد سنگ آهن در سپتامبر در بورس کالای دالیان چین پس از رسیدن به بالاترین رقم دو هفته ای ۹۴۲ یوان در اوایل جلسه، با ۳.۳ درصد کاهش به ۸۸۷ یوان (۱۳۹.۱۸ دلار) در هر تن، به پایان رسیده است.

 

در بورس سنگاپور نیز فعال ترین قرارداد ماه می با ۲.۳ درصد کاهش به ۱۵۱.۳۵ دلار در هر تن رسیده است.

 

سخنگوی دولت چین گفت: چین پس از کاهش تولید در سال ۲۰۲۱ در راستای هدف خود برای کنترل انتشار کربن، تولید فولاد خام را در سال جاری کاهش خواهد داد.

 

انتظارات برای حمایت بیشتر سیاسی از دومین اقتصاد بزرگ جهان، که با خطرات کندی شدید به دلیل محدودیت ها و مشکلات ناشی از جنگ اوکراین مواجه است، قیمت سنگ آهن دالیان را در سال جاری بیش از ۳۰ درصد افزایش داده است.

 

با این حال، زمان و میزان اقدامات محرک اضافی پیش بینی شده نامشخص است. مقامات چینی در تلاش برای تحریک رشد بدون به خطر انداختن ثبات قیمت هستند.

 

اقتصاددانان جی پی مورگان در یادداشتی در این باره نوشته اند: باید دید واکنش چین تا چه حد گسترده خواهد بود. همچنین انتظار می رود رشد آهسته چین در سه ماهه سوم قبل از بازگشت مجدد باقی بماند و خطر سر ریز های کوتاه مدت برای شرکای تجاری منطقه ای و صادرکنندگان کالا را افزایش دهد

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها